Přiznám se, že tento recept není originálně z mé vlastní hlavy. V tomto případě jsem se nechala inspirovat jednou velmi šikovnou paní, která dodávávala několik druhů Raw chocolate brownies do mého oblíbeného obchodu Infinity foods v Brightonu. Z asi pěti druhů, byl právě ten s kešu oříšky mým jasným favoritem. S mou kolegyní Jennou jsme si dlouho lámaly hlavu tím, zda-li bychom mohly něco podobného zvládnout vytvořit také samy ve své kuchyni. Tak tedy nezbývalo než to otestovat. A výsledkem mých pokusů je právě tohle úžasné, energií,  všemi živinami a řadou vitamínů nabité Raw kešu brownies. Nenajdete v něm ani stopy po rafinovaném cukru a přesto si na něm skvěle smlsnete! Fitwithvero raw kešu brownies je dalším důkazem toho, že sladké potěšení může být zároveň i zdraví prospěšné. 🙂

Energetická hodnota potraviny na 100g: 1756kJ

Bílkoviny: 12g

Sacharidy: 43g, z toho jednoduché cukry: 27g

Tuky: 23g, z toho nasycené mastné kyseliny: 5g

Vláknina: 9g

RAW KEŠU BROWNIES

RAW KEŠU BROWNIES

Ingredience

  • 90g organického nepraženého kakaa
  • 300g kešu ořechů ( alespoň hodinu namočeným v horké vodě )
  • 170g slunečnicových semínek ( alespoň hodinu namočeným v horké vodě
  • 430g datlí ( alespoň hodinu namočených v horké vodě
  • 10g kvalitního BIO kokosového oleje ( za studena lisovaného )
  • LÁSKA❤

Postup

  1. 1 Změklé ořechy a semínka scedíme, pečlivě z nich vyždímáme všechnu vodu a v kuchyňském robotu krátce rozmixujeme.
  2. 2 Nemusíme mixovat úplně na jemno, raději jen krátce tak, abychom v brownies cítili drobné kousky oříšků.
  3. 3 Následně vyždímáme vodu z datlí a rozmixujeme spolu s ořechy a semínky. Vodu nevyléváme, ale použijeme ji následující den k snídani do quinoové kaše!:)
  4. 4 Nakonec přidáme kosový olej a kakao a ještě jednou krátce promícháme v robotu.
  5. 5 Celou směs rovnoměrně rozetřeme do připravené uzavíratelné nádoby a vložíme na cca hodinku do mrazáku.
  6. 6 Poté, co nám brownies dostatečně ztuhne, nakrájíme ho na kostičky a můžeme se začít ládovat. :)
  7. 7 Hotové brownies skladujeme v ledničce v uzavíratelné nádobě.
  8. 8 Troufám si odhadovat, že v chladu by mohlo vydržet minimálně 2 týdny. V praxi to ovšem vyzkoušené nemám, jelikož z naší lednice vždy zmizí v řádu několika dnů. :)
  9. 9 Dobrou chuť! :)

Vím co jím?

DATLE
podporují mentální svěžest, čilost a schopnost soustředění, aktivují energetickou přeměnu ve všech tělesných buňkách, napomáhají usínání a dobrému spánku. A v kuchyni poslouží jako skvělé a zdravé sladidlo do všech raw dezertů či snídaňové kaše.
 
KEŠU OŘECHY
Stejně jako všechny ořechy, i kešu jsou skvělým zdrojem zdravých tuků, tudíž by rozhodně neměly chybět v jídelníčku žádného milovníka zdravé stravy. Známé jsou především pro svůj vysoký obsah hořčíku, jež se podílí na tvorbě energie a je vydatným pomocníkem při obraně proti stresu. Hořčík dále pomáhá proti bolestem hlavy, podporuje srdeční činnost, trávení a střevní motilitu a také udržuje pevné kosti, zdravé zuby a nehty. Jejich konzumace se doporučuje zvláště v případech nervozity, podrážděnosti, depresí, slabosti, abnormální únavy, při podráždění střev či bolestivé menstruaci.
 
SLUNEČNICOVÁ SEMÍNKA
Stejně jako dýňová semínka se i ta slunečnicová vyznačují vysokým obsahem omega 3 mastných kyselin, vitaminu B1 a E a minerálních látek. Jsou velmi bohatá na hořčík, železo ( podobně jako čočka nebo pistácie ), vápník a fosfor. Je prokázáno, že pravidelná konzumace slunečnicových semínek přispívá ke zdraví vlasů a pleti. Díky obsahu určitých vitamínů a minerálů v sobě obsažených, semínka slunečnice podporují růst vlasů. Kyselina linolová, kterou v nich taktéž nalezneme, zlepšuje elastičnost kůže a pomáhá z ní odstraňovat odumřelé buňky. Slunečnicová semínka jsou úžasným pomocníkem pro ty, které trápí stres, deprese, nespavost nebo nervozita. Stejně jako dýňová semínka, i ta slunečnicová jsou chutným doplňkem slaných pokrmů a salátů. Především opražená. Pražení však snižuje jejich nutriční hodnoty, proto doporučuji konzumovat všechny druhy semínek pokud možno raději zasyrova.
ORGANICKÉ NEPRAŽENÉ KAKAO
obsahuje nejvyšší koncentraci antioxidantů ze všech známých potravin na celém světě. Pro představu: Na váhu obsahuje kakao mnohem více antioxidantů, než známé zdraví prospěšné potraviny, jako je například červená řepa, borůvky či kustovnice. Kakao je vytvářeno z kakaových bobů, které jsou doslova nabity množstvím vitamínů, především vitamínu C, minerálních látek, jako je železo, chrom, mangan, zinek, či hořčík a celou řadou antioxidantů. Abychom vytěžili maximum z jeho úžasných schopností a přínosů pro naše zdraví, měli bychom kakao konzumovat v přírodní nepražené formě. Je totiž třeba si uvědomit, že technickým zpracováním kakao přichází o spoustu svých užitečných vlastností. A jak tedy konkrétně konzumací kakaa prospějeme svému zdraví? Kakao pomáhá regulovat hladinu krevního cukru v krvi, správně okysličovat krev a dostává tělo do celkové rovnováhy. Dále napomáhá k udržení správnou funkci imunitního systému, jater, slinivky, pohlavních orgánů a také kůže.
 
KOKOSOVÝ OLEJ
představuje jednu z mých nejmilovanějších superpotravin, bez které už jednoduše nemohu existovat. Používám jej nejen v kuchyni, ale také namísto tělového krému, kondicionéru do vlasů, jako odstraňovač řasenky, na suché paty, na podrážděnou pokožku po holení a nebo jako skvělého pomocníka při hojení ran. Panenský kokosový olej poskytuje nespočetné množství benefitů pro naše zdraví. Pomáhá při trávení, podporuje imunitu, urychluje metabolismus, zpomaluje stárnutí kůže a zlepšuje paměť. Dále pomáhá vstřebávat vápník ze stravy a tak je skvělým pomocníkem při udržování zdravých zubů a kostí. Aby se vám dostalo všech těchto úžasných zdravotních benefitů, které kokosový olej poskytuje, nezapomeňte opět pozorně pročítat etiketu. Dbejte, aby váš kokosový olej byl vždy za studena lisovaný.  
 
LÁSKA
  je nejdůležitější ingrediencí pro jeden každý z našich receptů. Pečete a vaříte-li s nechutí, na Vašem pokrmu se to vždy negativně odrazí. Chcete-li tedy potěšit své blízké a vychutnat si spolu s nimi Vámi připravený pokrm, nikdy nezapomeňte přidat tuto ingredienci. Potom už nezáleží na tom, jak jednoduché a levné ingredience použijete, s alespoň malou špetkou lásky bude Vaše jídlo vždy chutnat mnohem lépe. A pozor, platí tady jedno zaručené pravidlo: Čím víc lásky přidáte, tím víc ji obdržíte. Tudíž touto ingrediencí není radno šetřit. Každý přeci ví, že láska prochází žaludkem…          
Buďte první, kdo ohodnotí tento recept vložením komentáře!
Vytisknout

Děkujeme za vytisknutí receptu.

Najít více receptů k http://fitwithvero.cz

Leave a Reply

Děkujeme za hlasování! Prosím, vložte svůj komentář k potvrzení svého hlasu.