Výživná, zdravá a plnohodnotná snídaně, která Vám zajistí zásobu energie na celé dopoledne. Správnou kombinací živin v tomto receptu, dodáte svému tělu vše co potřebuje, aby mohlo dobře propívat. A navíc si skvěle pochutnáte.

Vyhraďte si ráno minimálně čtvrt hodinku na svou každodenní snídani. Pokud jde totiž o zdravý životní styl, dobré a kvalitní jídlo je pouze polovinou úspěchu. Důležité není pouze to, co jíte, ale také jak to jíte a jak k jídlu přistupujete. Zkuste během jídla zapomenout na všechny starosti, nesnáze a stresy ve vašem životě a soustřeďte se pouze na na daný okamžik a vychutnávejte pomalu každé sousto. Práce, stres ani starosti vám nikam neutečnou, ale skvělé okamžiky, stejně tak jako požitek z dobrého jídla ano. Spěcháte-li s jídlem, cítíte se následně unavení, nenasycení a deprimovaní. Věřte, že tyhle krátké svačinkové chvilky, kdy se zastavíte v průběhu hektického dne, prospějí nejen vašemu tělu a postavě, ale výrazně přispějí také k vaší duševní pohodě.

Spěch je nepřítelem zdravého stravování. Snídejte v klidu a pohodě! 🙂

Energetická hodnota potraviny na 100g: 472 kJ

Bílkoviny: 5g

Sacharidy: 12g, z toho jednoduché cukry: 3g

Tuky: 4g, z toho nasycené masné kyseliny: 1g

Vláknina: 3g

Pozn. : Rozpis energetických hodnot a grámáží jednotlivých živin nezahrnuje doporučenou dávku čertvého ovoce.

QUINOA KAKAOVÁ KAŠE

QUINOA KAKAOVÁ KAŠE

Ingredience

  • ½ hrnečku quinoa
  • 2 polévkové lžíce chia semínek
  • 2 polévkové lžíce organického nepraženého kakaa
  • 1 čajová lžička kvalitní kávy ( volitelné, já osobně preferuji pouze kakaovou kaši )
  • 2 hrnky horké datlové vody ( vysvětleno v postupu, možno nahradit javorovým sirupem v kombinaci s vodou či mlékem )
  • Troška mandlového či řeckého jogurtu
  • Čerstvé ovoce dle vlastní volby
  • LÁSKA❤

Postup

  1. 1 V menším hrnci smícháme quinou, chia semínka, kakao a kávu a zalijeme datlovou vodou.
  2. 2 Datlová voda nám vždy vznikne během přípravy raw dezertů jako jsou například SUPERFOOD TRUFFLE či RAW CASHEW BROWNIES, kdy namáčíme datle do horké vody. To proto, aby změkly a snadněji se pak mixovaly. Vodu následně nikdy nevyléváme, ale použijeme následující den k přípravě této pochoutky! :)
  3. 3 Za stálého míchání vaříme až dokud se voda zcela nevpije do směsi, čímž se nám vytvoří hustá kaše.
  4. 4 Úžasně chutná doplněná kousky manga či kaki a hroznovým vínem nebo borůvkami.
  5. 5 Hotovou kaši servírujeme jako skvělou energií, vitamíny a vlákninou nabitou snídani spolu s jogurtem a čerstvým ovocem.
  6. 6 Dobrou chuť! :)

Vím co jím?

QUINOA
je bezlepková obilovina, která je přímo nabitá množstvím zdravotních přínosů pro naše tělo. Mezi obilovinami je bezkonkurenčně nejbohatší na bílkoviny. Najdeme v ní všech 8 esenciálních aminokyselin, včetně lysinu, který v obilovinách obvykle chybí. Tento fakt ocení hlavně sportovci při budování svalové hmoty a také vegani, kteří se nejvýznamnějším zdrojům bílkovin, a sice vejcím a masu, vyhýbají. Quinoa obsahuje řadu vitamínů a minerálních látek, a to především vitamín B2, vápník, hořčík, zinek, fosfor, měď, draslík, mangan a železo, který je jedním z největších rostlinných zdrojů. Quinoa je lehce stravitelná a nenadýmá. Je také skvělým zdrojem vlákniny, která napomáhá správnému trávení a déle trvajícímu pocitu nasycení. Díky množství prospěšných látek quinoa pomáhá snižovat krevní tlak, zmírňovat migrény, rizika onemocnění kardiovaskulárního systému či rakoviny tlustého střev. Zkrátka a dobře, quinoa se právem řadí mezi superpotraviny a určitě je dobré zařadit jí do zdravého a vyváženého jídelníčku.
CHIA SEMÍNKA
patří mezi nejbohatší rostlinné zdroje esenciálních omega-3 mastných kyselin a obsahují také významné množství vlákniny, bílkovin, nejrůznějších antioxidantů, vitamínů a minerálních látek. Chia semínka mají schopnost absorbovat do sebe vodu a to až 10x více, než je jejich vlastní objem. Po spojení s vodou se semínka nafouknou a na jejich povrchu se vytvoří hustý gel, který v průběhu trávení chrání stěnu žaludku i střev. Díky těmto vlastnostem jsou chia skvělým spojencem při hubnutí, jelikož dokáží skvěle zasytit. Díky obsahu vlákniny navíc zpomalují trávení, tudíž udržují naše bříška po delší dobu plná a spokojená.:) Glukóza je do krve vypouštěna postupně, takže hladina cukru v krvi stoupá pozvolna. Díky vysoké absorpci vody, chia semínka pomáhají hydratovat tělo zevnitř. Vyplatí se tedy konzumovat je před náročným fyzickým výkonem či cvičením. Vysoký obsah nejrůznějších antioxidantů přispívá ke zdraví naší pokožky, vlasů i nehtů a pomáhá chránit tělo proti infekcím. A jen málokterá snídaně chutná a také vypadá tak skvěle jako vrstvený, celou škálou vitamínů nabitý chia pudink.:)
ORGANICKÉ NEPRAŽENÉ KAKAO
obsahuje nejvyšší koncentraci antioxidantů ze všech známých potravin na celém světě. Pro představu: Na váhu obsahuje kakao mnohem více antioxidantů, než známé zdraví prospěšné potraviny, jako je například červená řepa, borůvky či kustovnice. Kakao je vytvářeno z kakaových bobů, které jsou doslova nabity množstvím vitamínů, především vitamínu C, minerálních látek, jako je železo, chrom, mangan, zinek, či hořčík a celou řadou antioxidantů. Abychom vytěžili maximum z jeho úžasných schopností a přínosů pro naše zdraví, měli bychom kakao konzumovat v přírodní nepražené formě. Je totiž třeba si uvědomit, že technickým zpracováním kakao přichází o spoustu svých užitečných vlastností. A jak tedy konkrétně konzumací kakaa prospějeme svému zdraví? Kakao pomáhá regulovat hladinu krevního cukru v krvi, správně okysličovat krev a dostává tělo do celkové rovnováhy. Dále napomáhá k udržení správnou funkci imunitního systému, jater, slinivky, pohlavních orgánů a také kůže.
KÁVA
je přírodní antioxidant, v jehož zrnkách se nachází alkaloid zvaný kofein. Ten příznivě povzbuzuje činnost některých orgánů, jako je srdce, mozek, nervy, ledviny nebo svaly. Pití kávy podporuje hubnutí tím, že kofein v ní obsažený výrazně zrychluje metabolismus. Pravidelné pití kávy údajně také napomáhá prevenci některých srdečních a nádorových onemocnění a také respiračních chorob. Samozřejmě, že nejzdravější variantou je černá káva, bez mléka, cukru či dalších dochucovadel. Kofein obsažený v kávě dopomáhá jasnější mysli, zvyšuje krevní tlak a zrychluje srdeční činnost. Stejně jako u všeho i zde platí, všeho s mírou. S kávou bychom to rozhodně neměli přehánět a neměli bychom překračovat maximálně 2 - 3 šálky kávy za den. Nadměrné množství kofeinu může vyvolat v těle nežádoucí reakce, jako je nesoustředěnost, roztěkanost, nervozita, špatné vstřebávání vápníku ve střevech a v případě předávkování až ztrátu schopnosti motorické regulace.
DATLE
podporují mentální svěžest, čilost a schopnost soustředění, aktivují energetickou přeměnu ve všech tělesných buňkách, napomáhají usínání a dobrému spánku. A v kuchyni poslouží jako skvělé a zdravé sladidlo do všech raw dezertů či snídaňové kaše.
JOGURT
obsahuje přirozené bakterie laktobacily. Jeho léčivé účinky závisí na jednotlivých typech bakterií. Představuje prevenci trávicíh potíží, posiluje imunitní funkci buněk, působí proti žaludečním vředům, snižuje hladinu cholesterolu v krvi, působí jako přirozené antibiotikum.  
LÁSKA
je nejdůležitější ingrediencí pro jeden každý z mojich receptů. Pečete a vaříte-li s nechutí, na vašem pokrmu se to vždy negativně odrazí. Chcete-li tedy potěšit své blízké a vychutnat si spolu s nimi vámi připravený pokrm, nikdy nezapomeňte přidat tuto ingredienci. Potom už nezáleží na tom, jak jednoduché a levné ingredience použijete, s alespoň malou špetkou lásky bude Vaše jídlo vždy chutnat mnohem lépe. A pozor, platí tady jedno zaručené pravidlo: Čím víc lásky přidáte, tím víc ji obdržíte. Tudíž touto ingrediencí není radno šetřit. Každý přeci ví, že láska prochází žaludkem! :)       
Buďte první, kdo ohodnotí tento recept vložením komentáře!
Vytisknout

Děkujeme za vytisknutí receptu.

Najít více receptů k http://fitwithvero.cz

Leave a Reply

Děkujeme za hlasování! Prosím, vložte svůj komentář k potvrzení svého hlasu.