Kuřecí satay podle Lazieho, je ideální večeře po náročném dni či návratu z posilovny,  Jejich jednoduchá příprava nám zabere pár minut a vzhledem k vysokému obsahu bílkovin, nám špízky dopomohou k regeneraci a budování aktivní svalové hmoty. A co víc, chutnají vážně skvěle! 🙂

 

Energetická hodnota špízů na 100g: 490kJ              Energetická hodnota arašídové omáčky na 100g: 405kJ

Bílkoviny: 27g                                                                 Bílkoviny: 5g

Sacharidy: 0g, z toho jednoduché cukry: 0g             Sacharidy: 3g, z toho jednoduché cukry: 1g

Tuky: 1g, z toho nasycené masné kyseliny: 1g         Tuky: 7g, z toho nasycené masné kyseliny: 1g

Vláknina: 0g                                                                    Vláknina: 2g

 

LAZIEHO KUŘECÍ SATAY S ARAŠÍDOVOU OMÁČKOU

LAZIEHO KUŘECÍ SATAY S ARAŠÍDOVOU OMÁČKOU Počet porcí: 4

Ingredience

  • 500g kuřecích nebo krutích prsních řízků
  • 50g arašídového másla
  • 250ml vody
  • 20g jarní cibulky
  • Sůl - nejlépe růžová himalájská či mořská obohacená jódem
  • Pepř
  • Špejle
  • LÁSKA❤

Postup

  1. 1 Kuřecí prsa pokrájím na stejně velké kostičky, prosolím je a opepřím a následně napíchám na připravené špejle.
  2. 2 Takto připravené špízky peču v troubě předehřáté na 180°C přibližně 15 - 20 minut.
  3. 3 V pánvičce smíchám arašídové máslo s vodou, dle chuti osolím a za stálého míchání nechám tuhé máslo zcela rozpustit ve vodě.
  4. 4 Vznikne mi hutná arašídová omáčka, do které vmíchám nadrobno nakrájenou jarní cibulku.
  5. 5 Hotové satay servíruji s ještě teplou arašídovou omáčkou a případně doplním dušenou zeleninou a rýží, či bramborami.
  6. 6 Dobrou chuť! :)

Vím co jím?

KUŘECÍ MASO
především pak prsní část, je jedním z nejlepších zdrojů bílkovin pro každého sportovce a zastánce zdravé stravy. Kromě toho obsahuje jen minimální množství tuku. Je tedy vhodné jej zařadit do redukčních jídelníčků a podpořit tak hubnutí. Kromě toho je kuřecí maso plné vitamínů i minerálních látek a je pro organismus snadno stravitelné. Ačkoliv pravidelnou konzumací kuřecího masa svému zdraví v mnoha ohledech prospíváte, s jeho konzumací by se to také nemělo přehánět. Stejně jako všude i tady platí, všeho s mírou. Bílkoviny jsou sice nezbytné pro výstavbu a regeneraci svalů, avšak přijímáme-li je ve velkých dávkách, trávicí enzym pepsin je v žaludku nezvládá správně rozštěpit a tak vstupují do střev nedostatečně natrávené a hnijí tam. To může v lepších případech způsobovat pouze plynatost a bolesti břicha. Tímto způsobem však ve střevě vznikají také karcinogenní látky a to může postupem času vést i k rakovině tlustého střeva. Dále jsou nadměrnou konzumací bílkovin zatěžovány jak játra, tak ledviny. Proto obecné doporučení zní, nepřijímat v jedné porci více než 45g bílkovin. Pro představu, ve 100g kuřecích prsních řízků jich najdeme asi 27g. Ostražití bychom měli být také při výběru kuřete. Speciálně u kuřat totiž stojí za to, zaměřit se na jejich původ. Osobně rozhodně nedoporučuji kupovat kuře z velkochovů. Takové kuře totiž prožije svůj krátký, v průměru 39ti denní život v osvícené uzavřené hale, kde je poměrně vysoká teplota a kuřátka jsou tam na sebe tak nahuštěna, že mají velmi omezenou možnost pohybu a žádný přístup ven. Kuře z velkochovu je často krmeno růstovými hormony a šlechtěno tak, aby mělo co nejvíce prsní svaloviny a méně vyvinutá stehna a křídla. Říká se mu brojler. Za svůj krátký život stihne kuře z velkochovu sezobat sotva 4kg krmných směsí, což je důvodem nízké ceny. Proto se na každý pád vyplatí zainvestovat do kuřátka z farmy, které se za zcela odlišných podmínek dožívá věku až 90 dní. Cena bude sice vyšší, ale minimálně Vaše zdraví Vám za to určitě stojí. Kvalita masa souvisí s celým životem zvířete a to nejen u drůbeže. Základem kvalitního masa z poraženého zvířete je pohoda života zvířete, tzv. Welfare council, který je mezinárodně uznávanou autoritou a stanovuje 5 základních svobod zvířete – Svoboda od hladu a žízně, Svoboda od nepohodlí, Svoboda od bolesti, zranění a onemocnění, Svoboda od strachu a stresu, Svoboda projevit přirozené chování. A kde takové šťastné kuřátko sehnat? Já osobně sázím na SKLIZENO, GRUNT FARMÁŘSKÉ POTRAVINY anebo farmářské trhy na I. P. Pavlova či každou sobotu na Náplavce.  
ARAŠÍDOVÉ MÁSLO
ačkoliv vás burákové máslo může zaskočit vysokým obsahem tuků a kalorií, nenechte se odradit! Přestože některé ( nezdravé ) druhy tuků patří mezi naše největší nepřátele, bez těch zdravých a tělu prospěšných, se nedá žít. A v našem světě zdravých potravin jich najdeme celou širokou škálu. Arašídové máslo, spolu se semínky, ořechy a mým milovaných avokádem, jím kraluje. Je složeno převážně ze zdravých tuků a je jedním z nejskvělejších zdrojů bílkovin - obsahuje jich celých 25%! Dále je úžasným zdrojem spousty vitamínů, minerálů a koenzymu Q 10, jež přispívá k udržování mladistvého vzhledu.:) V jídelníčku sportovců a zdravou stravou posedlých nadšenců tento skvost nesmí chybět. Burákové máslo, díky vysokému obsahu bílkoviny, pomáhá při tvorbě a udržování svalové hmoty. Snižuje riziko srdečních onemocnění, rakoviny tlustého střeva, Alzheimerovy choroby a žlučníkových kamenů. Při výběru burákového másla v obchodě však nezapomínejte pročíst etiketu. Kupujte pouze máslo obsahující 100% arašídů, bez přidaného cukru, soli či palmového oleje! A na závěr potěšující tip pro ty, kteří neradi zaléhají do peřin s kručícím žaludkem. Burákové máslo je úžasná "předpostelová" svačinka, která pomůže v průběhu noci zpomalit trávení a udržuje tak odbourávání svalů na uzdě. Navíc usínání s kručícím žaludkem, stejně tak jako zalehání přejedený, může mít neblahý dopad na kvalitu vašeho spánku. Takže pamatujte: Jedna lžička burákového másla před spaním a budete chrnět jako dudek!
JARNÍ CIBULKA
je zdravá a výživná zelenina, bohatá na celou řadu vitamínů a minerálních látek, která skvěle doplní a osvěží jakýkoliv slaný pokrm. Nejenže je cibulka, tak jako každá zelenina skvělým zdrojem vlákniny a její konzumací do sebe dostaneme pouze zanedbatelné množství kalorií, ale nese v sobě také spoustu zdravotních přínosů pro naše tělo. Napomáhá například snižování nezdravého cholesterolu v těle, má protizánětlivé účinky a pomáhá zvyšovat produkci inzulínu a tak snižovat hladinu cukru v krvi.
VODA
pitný režim je naprosto neopomenutelnou problematikou v oblasti zdravého životního stylu. Naše tělo je, v závislosti na věku a pohlaví jedince, z téměř 2/3 tvořeno vodou. Voda je součástí každé buňky našeho těla. V průběhu dne, vlivem našeho metabolismu či různých provozovaných aktivit, vodu z našeho těla odvádíme. Voda odchází z našeho těla močí, stolicí či kůží ve formě potu. A proto je životně důležité ji pravidelně doplňovat, aby byly zajištěny správné funkce našeho těla. Denní doporučená dávka pro normálního aktivního jedince je 0,35l / 10kg. To znamená, že vážíte-li 60kg, měli byste denně vypít 2,1 l vody. Řadíte-li se mezi aktivnější jedince, v závislosti na provozované aktivitě byste měli tento příjem pochopitelně navýšit. Ale ani v případě vody se nic nesmí přehánět. Denní příjem tekutin by nikdy neměl překročit 4l. Takovými extrémy bychom totiž přespříliš zatěžovali ledviny a odváděli nezbytné minerální látky močí z těla ven. V krajním případě by dokonce mohlo dojít k takzvané intoxikaci vodou. U takto intoxikovaného jedince dochází k otoku mozku, což může způsobit jeho smrt.
RŮŽOVÁ HIMALÁJSKÁ SŮL
představuje jednu z nejdůležitějších složek naší potravy a v kuchyni je nepostradatelná. Už princezna Maruška věděla, že sůl je nad zlato!:) Bohužel běžná stolní sůl, kterou obvykle používáme, bývá většinou vysoce rafinovaná. Je to téměř čistý chlorid sodný, často s přidanými chemikáliemi. Mým zlatem v kuchyni se tudíž stala himalájská růžová sůl, která má neuvěřitelné přínosy pro naše zdraví. Himalájská růžová sůl obsahuje 84 přírodních složek a minerálů, které jsou nezbytné pro zdraví. Typické růžové zbarvení je důsledkem malého množství oxidu železa. Himalájská sůl neobsahuje žádné chemikálie ani aditiva, jedná se o naprosto přirozeně se vyskytující substanci. A pro naše tělo představuje velkou spoustu benefitů. Himalájská sůl kontroluje hladinu vody v těle, reguluje krevní tlak, pomáhá absorbovat živiny v zažívacím traktu a tímto způsobem dodává tělu potřebnou energii, vyrovnává pH v těle, zajišťuje zdraví cév, sílu kostí a fungování dýchací soustavy, předchází křečím ve svalech, vyživuje ledviny a žlučník, podporuje zdravý spánek, oddaluje příznaky stárnutí a podporuje libido. Dostatečně motivující výčet pro výměnu škodlivé stolní soli za tento blahodárný růžový zázrak!:)
PEPŘ
Jedno z nejoblíbenějších a nejrozšířenějších koření na světě, pepř, je v kuchyni naprosto nepostradatelný. Rozlišujeme pepř černý, bílý anebo také zelený. Pepř je považován za přírodní stimulant. V našem těle stimuluje krevní oběh, zvedá krevní tlak a zlepšuje tak prokrvení orgánů. Mimo jiné také výrazně pomáhá rychle a snadno strávit potravu. Silice v něm obsažené totiž stimulují produkci slin a trávících šťáv, čímž urychlují a usnadňují trávení jídla. Pepř navíc účinně pomáhá při nadýmání, má lehce dezinfekční účinky a je považován za přírodní afrodiziakum. Snížit dávky pepře v potravě by však měli snížit lidé trpící vysokým tlakem a těhotné ženy, pro něž může působit ve větších dávkách toxicky!
LÁSKA
je nejdůležitější ingrediencí pro jeden každý z našich receptů. Pečete a vaříte-li s nechutí na Vašem pokrmu se to vždy negativně odrazí. Chcete-li tedy potěšit své blízké a vychutnat si spolu s nimi Vámi připravený pokrm, nikdy nezapomeňte přidat tuto ingredienci. Potom už nezáleží na tom, jak jednoduché a levné ingredience použijete, s alespoň malou špetkou lásky bude Vaše jídlo vždy chutnat mnohem lépe. A pozor, platí tady jedno zaručené pravidlo: Čím víc lásky přidáte, tím víc ji obdržíte. Tudíž touto ingrediencí není radno šetřit. Každý přeci ví, že láska prochází žaludkem… :)
Hodnoceno 5 hvězdičkami z 1 názorů
Vytisknout

Děkujeme za vytisknutí receptu.

Najít více receptů k http://fitwithvero.cz

One thought on “LAZIEHO KUŘECÍ SATAY S ARAŠÍDOVOU OMÁČKOU

Leave a Reply

Děkujeme za hlasování! Prosím, vložte svůj komentář k potvrzení svého hlasu.