Touto lahodnou, kvalitními bílkovinami a vysoce vstřebatelným vápníkem nabitou pochoutkou mě inspirovala moje ségra Kiki. Kiki, coby zkušená instruktorka heatu a jumpingu, moc dobře ví, co tělo po náročném tréninku potřebuje. Neobejde se především bez bílkovin, které pomohou svalům k růstu a regeneraci a také kvalitních cukrů, získaných nejlépe z čertvého ovoce, které nám skvěle poslouží k doplnění vyčerpaného glykogenu do jater a svalů. No a právě pro tyto účely  vymyslela Kiki tento skvělý po-tréninkový dortík, který si spolu pravidelně vychutnáváme, coby ideální snídani po její ranní lekci heatu. Neznám účinnější motivaci, jak náročný trénink, vedený tou nepřísnější, hyperaktivní trenérkou překonat. Takže potřebujete-li v pondělí ráno dobít energii a vypotit nasbírané kalorie z víkendu, naváhejte a doražte do Pártyfit Karlín, kde vás při troše štěstí potěšíme i touto sladkou, avšak zdravou dobrůtkou. 🙂

Energetická hodnota potraviny na 100g: 920 kJ

Bílkoviny: 12g

Sacharidy: 20g, z toho jednoduché cukry: 8g

Tuky: 10g, z toho nasycené masné kyseliny: 4g

Vláknina: 5g

POZNÁMKA: Uvedené hodnoty nezahrnují ovoce. Přidáním ovoce snížíte kalorickou hodnotu pokrmu na uvedenou gramáž a změníte také poměr jednotlivých živin. 

KIKI POPPY DORTÍK

KIKI POPPY DORTÍK

Ingredience

  • 250g odtučněného tvarohu
  • 100g ovesných vloček ( nebo jáhlových pro bezlepkovou variantu )
  • 3 banány
  • 2 odměrky syrovátkového proteinového prášku Izolát s příchutí vanilky
  • 2 vajíčka s označením 0 ( BIO ) nebo 1 ( od slepic z volného výběhu )
  • 120g máku
  • 50g strouhaného kokosu
  • špetka skořice
  • ovoce dle libosti k ozdobení ( borůvky, jahody, jablka, fíky.... )
  • LÁSKA❤

Postup

  1. 1 V domácím robotu ( či za pomoci ručního tyčového mixéru ) rozmixujeme tvaroh s vločkami, banány, proteinovým práškem a vajíčky v jemný kompaktní krém.
  2. 2 Poté vmícháme mák, kokos a skořici.
  3. 3 Vše pečlivě promícháme v následně přemístíme do pečícím papírem vystlané dortové formy.
  4. 4 Ozdobíme kousky čertvého ovoce dle libosti a pak pečeme v troubě předehřáté na 160°C přibližně 30 minut.
  5. 5 To, že je dort hotový poznáme tak, že do něj píchneme párátkem a vytáhneme jej suché.
  6. 6 Hotový dort necháme vychladnout, nakrájíme na kousky a můžeme servírovat.
  7. 7 Dobrou chuť! :)

Vím co jím?

TVAROH
je nezrající sýr získaný kyselým srážením. Jedná se o sraženinu, která vzniká z kravského mléka za působení kyseliny mléčné, či malého množství syřidla. Sráží-li se mléko kyselinou mléčnou, pak nám vznikne tvaroh tvrdý. Pokud však ke sražení použijeme syřidla, získáme měkký tvaroh. Z hlediska zdravého stravování bych doporučila rozhodně odtučněný tvaroh, který je bohatý na kvalitní bílkovinu a neobsahuje téměř žádný tuk. Ten tvarohovým pokrmům následně dodávám z kvalitních rostlinných zdrojů, ( přidáním lněného či extra panenského olivového oleje ) které jsou pro tělo zdravější a lépe využitelné. Tvaroh je pro tělo lehce stravitelný, obsahuje kvalitní bílkoviny, vitamíny a minerální látky. Má nízkou energetickou hodnotu, vysoké sytící schopnosti a z nutričního hlediska je velmi hodnotný.
OVESNÉ VLOČKY
jsou bohatým zdrojem, komplexních sacharidů, vitamínů a minerálních látek a v menším množství také kvalitních bílkovin. Obsah vlákniny ve vločkách působí jako prevence zácpy a také rakoviny a zajišťuje správnou funkci střev. Oves má léčebné účinky na sliznici žaludku a střev, napomáhá při hemeroidech, vředech a poruchách trávení. Ovesné vločky pomáhají upravovat krevní tlak, přispívají ke snížení hladiny cholesterolu a působí jako prevence srdečních a cévních onemocnění. Jejich konzumací rovněž uschopňujete organismus budovat svalovou hmotu a současně spalovat tuky. Oves je příznivou výživou pro silné nehty, čistou a zdravou pleť a působí jako skvělá prevence proti tvorbě vrásek. Dále také zlepšuje paměť, soustředění a posiluje imunitní systém. Mimo jiné, ovesné vločky napomáhají zvyšovat hladinu hormonu testosteronu a působí tedy jako afrodiziakum. A pokud se nemůžete zbavit vysoké horečky, není pro vás lepší pomoci, než-li obyčejného odvaru z ovsa.:)  
BANÁNY
jsou z téměř třetiny tvořeny sacharidy, z čehož až polovinu představují jednoduché cukry. Banány jsou tedy vhodné coby velmi rychlá dodávka energie, jelikož jednoduché cukry v nich obsažené, jsou ve formě glukózy okamžitě vstřebávány do krve. Na rozdíl od nezdravých sladkostí, plnících stejnou funkci okamžité dodávky energie, na nás z banánů nečíhá hrozba chemických barviv a konzervantů. Našemu tělu jejich konzumací naopak velmi prospíváme. Toto sladké žluté ovoce je přirozeným zdrojem vlákniny, řady vitamínů i minerálů, především draslíku ( třetí největší ovocný zdroj po avokádu a datlích ) a díky nízkému obsahu tuku jsou banány velmi snadno stravitelné. Díky vysokému obsahu draslíku jsou banány skvělým spojencem v boji proti osteoporóze, vysokému krevnímu tlaku a s tím spojenými nemocemi srdce. Dále banány pomáhají mírnit pálení žáhy a díky své snadné stravitelnosti se jejich konzumace doporučuje po infekčních průjmech a různých onemocněních trávicího traktu. A co se týče využití v kuchyni, banány jsou úžasnou a zdravou náhražkou rafinovaných cukrů ve spoustě z mých fit receptíků. Na rozdíl od rafinovaných cukrů jsou cukry v banánech absorbovány do krve pomaleji a nezpůsobují tak prudký nárůst hladiny glukózy v krvi.
PROTEINOVÝ PRÁŠEK – IZOLÁT
Syrovátková bílkovina je přirozeně se vyskytující derivát při výrobě sýra. Bílkovina v mléce se skládá z přibližně 20% ze syrovátky a z 80% z kaseinu. Syrovátka obsahuje jen titěrné množství tuku a velmi málo minerálů. Zbytek je tvořen z vysoce kvalitních bílkovin obsahujících menší bílkovinné podskupiny a malé peptidy, což má velmi příznivý dopad na naše zdraví. Moderní technologie umožnila izolaci aktivního proteinu a různých jiných složek při současném odstranění tuku a laktózy ze syrovátky. Výsledkem je vysoce kvalitní proteinový doplněk, který má univerzální využití a navíc skvěle chutná. Syrovátkový protein si můžeme vybrat ve formě Koncentrátu, Izolátu či Hydrolyzátu. Mým favoritem je jednoznačně izolát. Ten obsahuje 90 – 98 % bílkovin. Jedná se o vysokokvalitní formu bílkovin a zároveň je mnohem snadněji a rychleji stravitelný a vstřebatelný než jeho „kolega“ koncentrát. Přiměřené množství vysoce kvalitních bílkovin obsažených v syrovátce společně s pravidelným cvičením může přispět k udržení svalové hmoty, která obvykle s věkem ubývá. Bílkoviny přispívají k růstu a údržbě svalové hmoty, která je nezbytná pro podporu zdravého metabolismu. Protein je díky svým vysoce sytícím schopnostem také skvělým pomocníkem při boji proti hladu a chutím.  
VEJCE
je jedním z nejlepších zdrojů bílkovin. Vaječný bílek je považován za takzvanou referenční bílkovinu, což znamená, že obsahuje všech 8 esenciálních aminokyselin ve správném poměru. Proto bílkoviny z vajíčka, jsou ze všech potravin tělem nejlépe využity a vstřebány. Bílkoviny jako takové, jsou nezbytné pro budování, udržení a opravu našich tělesných tkání. Což se týká jak naší pokožky, tak i všech vnitřních orgánů a svalů. Bílkoviny patří mezi hlavní složky imunitního systému a hormonů. Vejce také obsahují barviva lutein a zeaxantin, které jsou důležité pro zdraví očí a cholin, který je nezbytný pro správnou funkci mozku, nervového a kardiovaskulárního systému. Vejce jsou superzdravou funkční potravinou. To vše ovšem jen za předpokladu, že pocházejí z ekologického chovu či z volného výběhu. Vejce z volného výběhu se liší barvou vaječného žloutku. Slepice, které se pasou volně, snášejí vejce se zářivě oranžovým žloutkem. Zakalený, světlý žloutek mají vejce slepic, které jsou chovány v klecích. Tyto vejce není vhodné zařazovat do zdravého a vyváženého jídelníčku.
MÁK
je tím nejlepším zdrojem vápníku, kterého obsahuje až dvanáctkrát více než mléko. Makové pochoutky se proto doporučují těhotných ženám a lidem trpícím osteoporózou. Pro představu: 100g mletého máku obsahuje doporučenou denní dávku vápníku, přibližně 1 200 až 1 400 mg.
KOKOS
je plod exotické palmy, který nejenže úžasně chutná a je skvělým doplňkem sladkých dezertů, ale především v sobě nese celou řadu příznivých účinků pro naše zdraví. Kokos se skládá z vody, tuků, bílkovin, sacharidů, železa, vápníku, hořčíku, fosforu, draslíku, manganu, mědi, zinku, sodíku, omega 6 kyselin, vitaminů B, C, kyseliny listové, pantotenové a mnoha dalších minerálních látek a stopových prvků. Pravidelným přidáváním kokosových plátků či strouhaného kokosu do jídel si zlepšíte celkové zdraví a preventivně uchráníte své tělo před hrozbou civilizačních chorob. Navíc jeho konzumací podpoříte zdravé hubnutí.
SKOŘICE
je populární koření považované za přírodní medicínu mající blahodárné účinky na organismus. Skořice odstraňuje bolesti svalů a kloubů, pomáhá účinně bojovat proti revmatu, infekci a dokonce také celulitidě. V kombinaci s medem pomáhá vyléčit chřipku či angínu a je skvělým pomocníkem při nachlazení a kašli. Kromě jiného pomáhá skořice zlepšit paměť a koncentraci. Připisují se jí také léčivé účinky při onemocnění rakovinou. Skořice má schopnost zastavit rozšiřování nežádoucích rakovinových buněk tím, že k nádoru nepustí dostatek živin a kyslíku. Toto voňavé tmavě-hnědé koření navíc pomáhá zmírňovat menstruační potíže, ředí krev a pomáhá lidem trpícím na na studené ruce a nohy.
LÁSKA
je nejdůležitější ingrediencí pro jeden každý z našich receptů. Pečete a vaříte-li s nechutí, na Vašem pokrmu se to vždy negativně odrazí. Chcete-li tedy potěšit své blízké a vychutnat si spolu s nimi Vámi připravený pokrm, nikdy nezapomeňte přidat tuto ingredienci. Potom už nezáleží na tom, jak jednoduché a levné ingredience použijete, s alespoň malou špetkou lásky bude Vaše jídlo vždy chutnat mnohem lépe. A pozor, platí tady jedno zaručené pravidlo: Čím víc lásky přidáte, tím víc ji obdržíte. Tudíž touto ingrediencí není radno šetřit. Každý přeci ví, že láska prochází žaludkem… J    
Buďte první, kdo ohodnotí tento recept vložením komentáře!
Vytisknout

Děkujeme za vytisknutí receptu.

Najít více receptů k http://fitwithvero.cz

Leave a Reply

Děkujeme za hlasování! Prosím, vložte svůj komentář k potvrzení svého hlasu.