Fitwithvero řepovka je namíchána z pouhých osmi jednoduchých ingrediencí: čestvé červené řepy, mrkve, sýru cottage, domácího bazalkového pesta, kvalitního řeckého extra panenského olivového oleje, trošky himalájské soli, špetky pepře a velké porce lásky. Vyzkoušíte-li ji v kombinaci s mými podomácku pečenými chlebíčky, dodáte Vašemu tělu kompletní a skvěle vyvážený poměr všech živin, vitamínů i minerálních látek. Fitwithvero řepovka je jasným důkazem toho, že pochutnat si můžete i zdravě. 🙂

TIP: Dochuťe / dozdobte Řepovku na kousky nasekanými para ořechy. Dodají jí šmrc a ještě lepší chuť! 🙂

Energetická hodnota potraviny na 100g: 321 kJ

Bílkoviny: 6g

Sacharidy: 7g, z toho jednoduché cukry: 5g

Tuky: 3g, z toho nasycené masné kyseliny: 1g

Vláknina: 2g

FITWITHVERO ŘEPOVKA

FITWITHVERO ŘEPOVKA

Ingredience

  • 1 ks středně velké červené řepy
  • 1 ks středně velké mrkve
  • 180g sýru cottage ( 1 kelímek )
  • 1 čajová lžička dědyho domácího bazalkového pesta
  • 1 polévková lžíce kvalitního extra panenského olivového oleje
  • Sůl - nejlépe růžová himalájská či mořská obohacená jódem
  • Pepř
  • LÁSKA❤

Postup

  1. 1 Čerstvou červenou řepu a mrkev zbavíme šlupky a najemno nastouháme do misky.
  2. 2 Poté přidáme cottage a všechny zbylé ingredience.
  3. 3 Dle chuti osolíme a opepříme, načež vše pečlivě promícháme.
  4. 4 A můžeme servírovat. :)
  5. 5 Řepovka skvěle chutná servírovaná na plátku Pohankovo-cuketového chleba či s pečeným batátem, doplněná několika kousky para ořechů.
  6. 6 Pro inspiraci nahlédněte do sekce Pečivo a placky.
  7. 7 Dobrou chuť! :)

Vím co jím?

ČERVENÁ ŘEPA
má vitalizující účinky, vytváří vazivové tkáně, zpevňuje kůži, cévy, posiluje kosti, neutralizuje a odstraňuje jedovaté látky, zvláště v mozku. Podporuje růst a obnovu buněk. Zvětšuje množství žaludečních šťáv, zlepšuje využití bílkovin, aktivuje tvorbu červených krvinek a zásobování buněk kyslíkem. Podporuje vylučování vody a kyselin z těla, detoxikuje střeva, odstraňuje zácpu, dodává pružnost a lesk pleti, vlasům a nehtům.  
MRKEV
je především bohatým zdrojem betakarotenu, provitaminu, který se v těle mění na vitamín A. Právě vitamín A se podílí na zajištění kvality našeho zraku a také ochraně buněk proti virům a bakteriím. Mrkev dále obsahuje také značné množství selenu, který se výrazně podílí na správné funkci imunitního systému. Tato křupavá, nasládlá zásobárna vitamínů se na rozdíl od většiny zeleniny doporučuje konzumovat vařená. Mrkev má totiž tuhé buněčné stěny, které v těle komplikují přeměnu betakarotenu na vitamin A. Povařením mrkve stěny mrkve povolí a zakápneme-li mrkvičku troškou kvalitního rostlinného oleje, dokáže náš organismus přeměnit betakaroten ještě efektivněji.  
COTTAGE
je nevyzrálý sýr, vyrobený z odstředěného mléka přidáním speciálních mlékařských kultur. Malé sýrové kuličky, které v Cottage naleznete, jsou kousky oddělené od syrovátky nebo přidané smetany. Díky svému unikátnímu složení splňuje Cottage vysoké požadavky na zdravé stravování nejen z hlediska nutriční a energetické hodnoty, ale také obsahuje vysoký podíl živých mléčných bakterií, které příznivě ovlivňují obranné procesy v organismu.  
BAZALKA
podporuje trávení, působí proti nadýmání a podporuje vykašlávání.  
EXTRA PANENSKÝ OLIVOVÝ OLEJ
je nejkvalitnějším produktem, vyráběným ze zastudena lisovaných, (do 50ti °C ) vypeckovaných, na kaši rozdrcených oliv. Tímto způsobem se zachovávají všechny vitamíny, antioxidanty a některé esenciální oleje. Extra panenský olivový olej neprochází žádnou chemickou úpravou. Jen takto vyrobený olej má nárok používat označení extra panenský. Olivový olej je velmi dobře stravitelný, nezatěžuje organismus, pomáhá snižovat škodlivý LDL cholesterol v krvi, má blahodárný vliv na zažívací trakt a pomáhá snadněji udržet nižší hmotnost těla. Díky vysokému obsahu antioxidantů se jeho konzumace doporučuje coby prevence proti různým druhům rakoviny a revmatoidní artritidě.  
RŮŽOVÁ HIMALÁJSKÁ SŮL
představuje jednu z nejdůležitějších složek naší potravy a v kuchyni je nepostradatelná. Už princezna Maruška věděla, že sůl je nad zlato! J Bohužel běžná stolní sůl, kterou obvykle používáme, bývá většinou vysoce rafinovaná. Je to téměř čistý chlorid sodný, často s přidanými chemikáliemi. Mým zlatem v kuchyni se tudíž stala himalájská růžová sůl, která má neuvěřitelné přínosy pro naše zdraví. Himalájská růžová sůl obsahuje 84 přírodních složek a minerálů, které jsou nezbytné pro zdraví. Typické růžové zbarvení je důsledkem malého množství oxidu železa. Himalájská sůl neobsahuje žádné chemikálie ani aditiva, jedná se o naprosto přirozeně se vyskytující substanci. A pro naše tělo představuje velkou spoustu benefitů. Himalájská sůl kontroluje hladinu vody v těle, reguluje krevní tlak, pomáhá absorbovat živiny v zažívacím traktu a tímto způsobem dodává tělu potřebnou energii, vyrovnává pH v těle, zajišťuje zdraví cév, sílu kostí a fungování dýchací soustavy, předchází křečím ve svalech, vyživuje ledviny a žlučník, podporuje zdravý spánek, oddaluje příznaky stárnutí a podporuje libido. Dostatečně motivující výčet pro výměnu škodlivé stolní soli za tento blahodárný růžový zázrak! J  
PEPŘ
je jedním z nejoblíbenějších a nejrozšířenějších koření na světě, pepř, je v kuchyni naprosto nepostradatelný. Rozlišujeme pepř černý, bílý anebo také zelený. Pepř je považován za přírodní stimulant. V našem těle stimuluje krevní oběh, zvedá krevní tlak a zlepšuje tak prokrvení orgánů. Mimo jiné také výrazně pomáhá rychle a snadno strávit potravu. Silice v něm obsažené totiž stimulují produkci slin a trávících šťáv, čímž urychlují a usnadňují trávení jídla. Pepř navíc účinně pomáhá při nadýmání, má lehce dezinfekční účinky a je považován za přírodní afrodiziakum. Snížit dávky pepře v potravě by však měli snížit lidé trpící vysokým tlakem a těhotné ženy, pro něž může působit ve větších dávkách toxicky!  
LÁSKA
je nejdůležitější ingrediencí pro jeden každý z našich receptů. Pečete a vaříte-li s nechutí na Vašem pokrmu se to vždy negativně odrazí. Chcete-li tedy potěšit své blízké a vychutnat si spolu s nimi Vámi připravený pokrm, nikdy nezapomeňte přidat tuto ingredienci. Potom už nezáleží na tom, jak jednoduché a levné ingredience použijete, s alespoň malou špetkou lásky bude Vaši jídlo vždy chutnat mnohem lépe. A pozor, platí tady jedno zaručené pravidlo: Čím víc lásky přidáte, tím víc ji obdržíte. Tudíž touto ingrediencí není radno šetřit. Každý přeci ví, že láska prochází žaludkem… J          
Buďte první, kdo ohodnotí tento recept vložením komentáře!
Vytisknout

Děkujeme za vytisknutí receptu.

Najít více receptů k http://fitwithvero.cz

Leave a Reply

Děkujeme za hlasování! Prosím, vložte svůj komentář k potvrzení svého hlasu.