Zdravější verze oblíbené „italské pochoutky chudých“. Fithwithvero foccaciu připravíme buďto z pohankové, špaldové a nebo jakékoliv jiné bezlepkové či celozrnné mouky. Pohanková, bezlepková mouka je mnohem zdravější než ta klasická bílá. Mimo to, že je známá pro svůj vysoký obsah rutinu, který má příznivý vliv na zdraví cév a srdce, obsahuje mnohem více živin, minerálních látek a vlákniny než ostatní mouky. Ovšem práce s ní je mnohem těžší než s běžnou moukou. Z důvodu absence lepku Vám pohanková mouka nevykyne, tudíž je radno ji kombinovat s jiným typem mouky – například se špaldovou. Špaldová mouka je na tom co do obsahu lepku o něco lépe, než obyčejná bílá pšeničná mouka, která je navíc vyrobena z genetický vyšlechtěné pšenice, namleté ze zrn zbavených klíčků i obalů. Právě v klíčích a obalech pšenice se však skrývá nejvíce živin, vlákniny, vitamínů a minerálních látek. Tudíž bílá mouka pro nás z hlediska výživy představuje pouze prázdné kalorie, a jelikož neobsahuje téměř žádnou vlákninu a má nízký glykemický index, budeme se po její konzumaci cítit zase brzy hladoví. Oproti tomu špalda je zpracována celá, tudíž obsahuje značné množství vlákniny, vitamín B a je navíc skvělým zdrojem jak komplexních sacharidů, tak bílkovin. A díky vyššímu obsahu lepku, než se nachází například v celozrnné žitné mouce, je pravděpodobně tou nejvhodnější moukou na pečení. Takže pokud Vám nevadí lepek a chcete, aby Vaše foccacia byla krásně nadýchaná, použijte špaldovou mouku, případně ji s pohankovou nakombinujte minimálně v poměru 2:1, špaldová: pohanková. V případě, že jste na lepek alergičtí či trpíte celiakií, musíte se smířit s tím, že místo nadýchaného bochánku, bude Vaše foccacia připomínat placku. Ale zato Vaše cévy i srdce se budou těšit plnému zdraví! 🙂

Energetická hodnota na 100g s pohankou: 723kJ  Energetická hodnota na 100g se špaldou: 745kJ

Bílkoviny: 4g                                                                    Bílkoviny: 5g

Sacharidy: 31g, z toho jednoduché cukry: 0g           Sacharidy: 34g, z toho jednoduché cukry: 1g

Tuky: 2g, z toho nasycené masné kyseliny: 0g         Tuky: 3g, z toho nasycené masné kyseliny: 1g

Vláknina: 1g                                                                    Vláknina: 4g

 

FITWITHVERO FOCCACIA

FITWITHVERO FOCCACIA

Ingredience

  • 500g špaldové, pohankové či jakékoliv celozrnné mouky dle vlastní volby
  • 400ml vody ( mix čisté vody a vody z oliv )
  • půlka droždí
  • 1 polévková lžíce soli - nejlépe růžová himalájská či mořská obohacená jódem
  • 150g rajčat ( čerstvá či sušená dle vlastního uvážení )
  • Asi 15 ks černých či zelených oliv
  • Několik snítek čertvého rozmarýnu
  • Kvalitní extra virgin olivový olej na pokapání
  • LÁSKA❤

Postup

  1. 1 V misce smícháme mouku se solí, droždím a vodou.
  2. 2 Pečlivě promícháme a hněteme až dokud nám nevznikne kompaktní, konzistencí trošku lepkavější těsto.
  3. 3 Následně do těsta vmícháme na poloviny pokrájené olivy, rajčata a snítky rozmarýnu a necháme minimálně hodinu vykynout.
  4. 4 Vykynuté těsto nalijeme na pomoučněný, pečícím papírem vystlaný plech.
  5. 5 Pečeme v troubě předehřáté na 220°C přibližně 25 minut.
  6. 6 V průběhu pečení vytlačíme do foccaci za pomoci vařečky drobné důlky.
  7. 7 Jakmile foccacia začne mírně zlátnout, je načase vytáhnout ji z trouby.
  8. 8 Hotovou ještě teplou foccaciu přelijeme troškou kvalitního extra panenského olivového oleje a můžeme servírovat.
  9. 9 Dobrou chuť! :)
Buďte první, kdo ohodnotí tento recept vložením komentáře!
Vytisknout

Děkujeme za vytisknutí receptu.

Najít více receptů k http://fitwithvero.cz

Leave a Reply

Děkujeme za hlasování! Prosím, vložte svůj komentář k potvrzení svého hlasu.