Ideální svačinka nejen pro nadšené sportovce. Takto připravené domácí flapjacky Vám dodají spoustu energie a živin, které Vaše tělo nutně potřebuje, aby zvládlo všechny nástrahy náročného dne. Připravte si jich dostatek do zásoby a mějte je v průběhu dne vždy po ruce. Vždy, když Vám v mezičase snídaně, oběda a večeře začne kručet v břiše nebo Vás přepadnou chutě na hříšnou sladkůstku, zakousněte se do této malé, vydatné svačinky. Pomůže Vám znovu nabrat sílu a bez problému vydržet do dalšího jídla. Bez náhlých návalů hladu, chutí a zbytečného uždibování čehosi tůhle a támhle. 🙂

Energetická hodnota potraviny na 100g: 1895kJ

Bílkoviny: 12g

Sacharidy: 47g, z toho jednoduché cukry: 18g

Tuky: 24g, z toho nasycené masné kyseliny: 3g

Vláknina: 5g

BORŮVKOVÉ RAW FLAPJACKY

BORŮVKOVÉ RAW FLAPJACKY

Ingredience

  • 150g ovesných vloček
  • 150g vlašských ořechů
  • 150g rozinek
  • 50g arašídového másla
  • hrst borůvek ( mohou být i mražené )
  • špetka skořice
  • LÁSKA❤

Postup

  1. 1 Nejprve rozdrtíme vlašské ořechy v kuchyňském robotu - na drobné kousky, ne úplně najemno!
  2. 2 Přidáme ovesné vločky a znovu promixujeme.
  3. 3 Rozinky, které jsme předtím na chvilku nechaly stát v teplé vodě, rozmixujeme zvlášť tyčovým mixérem na jemnou pastu. ( Pokud máme dostatečně výkonného robota, rozmixujeme společně s ořechy. )
  4. 4 Následně spolu s arašídovým máslem, skořicí a hrstkou borůvek přidáme ke směsi vloček a ořechů a mixujeme tak dlouho, až se všechny ingredience propojí v hutnou směs.
  5. 5 Poté směs přemístíme do pečícím papírem vystlané obdélníkové keramické nádoby či pekáčku a pečlivě rozetřeme.
  6. 6 Vychladlou a ztuhlou směs rozkrájíme na malé kostičky či obdélníčky a máme hotovo.:)
  7. 7 Dobrou chuť! :)

Vím co jím?

OVESNÉ VLOČKY
jsou bohatým zdrojem, komplexních sacharidů, vitamínů a minerálních látek a v menším množství také kvalitních bílkovin. Obsah vlákniny ve vločkách působí jako prevence zácpy a také rakoviny a zajišťuje správnou funkci střev. Oves má léčebné účinky na sliznici žaludku a střev, napomáhá při hemeroidech, vředech a poruchách trávení. Ovesné vločky pomáhají upravovat krevní tlak, přispívají ke snížení hladiny cholesterolu a působí jako prevence srdečních a cévních onemocnění. Jejich konzumací rovněž uschopňujete organismus budovat svalovou hmotu a současně spalovat tuky. Oves je příznivou výživou pro silné nehty, čistou a zdravou pleť a působí jako skvělá prevence proti tvorbě vrásek. Dále také zlepšuje paměť, soustředění a posiluje imunitní systém. Mimo jiné, ovesné vločky napomáhají zvyšovat hladinu hormonu testosteronu a působí tedy jako afrodiziakum. A pokud se nemůžete zbavit vysoké horečky, není pro vás lepší pomoci, než-li obyčejného odvaru z ovsa.  
VLAŠSKÉ OŘECHY
jsou výtečnou pochoutkou, kterou můžete úžasně obohatit jak sladké dezerty, tak nejrůznější druhy salátů či hlavní chod. Ačkoliv miluji všechny oříšky, bez rozdílu, "vlašák" je však pro své naprosto universální použití v kuchyni jedním z mých tajných favoritů. Krom své úžasné chuti, vynikají vlašské ořechy i velkou spoustou léčivých vlastností. Čerpáme z nich železo, selen, zinek, vitamín E a řadu vitaminů skupiny B. Vlašské ořechy jsou známé svými příznivými účinky pro činnost mozku a výrazně zlepšují paměť. Tento fakt si můžeme zapamatovat dle jejich tvaru, kterým svým vzhledem mozek připomínají. Zjistilo se, že vlašské ořechy snižují risk rakoviny prsu a prostaty a zlepšují zdraví spermií u mladých můžů. Dále také snižují riziko vzniku cukrovky, cholesterol v krvi a jsou skvělou prevencí proti onemocnění srdce. Vlašské ořechy mimo jiné přispívají k udržení těla v dobré formě a jsou účinným bojovníkem proti obezitě. Aby vlašské ořechy našemu tělu správně posloužili, měli bychom jich zkonzumovat alespoň pět denně.
ROZINKY
jsou sladkou a výživnou svačinkou, vhodnou spíše jako malý přídavek do dezertů, oříšků, salátů či do jogurtu. Coby zdroj jednoduchých cukrů se hodí jako skvělá svačinka před nebo po cvičení. Před fyzických výkonem Vám poslouží coby rychlý zdroj energie a po tréninku Vám pomohou doplnit vyčerpaný glykogen zpět do svalů a jater. Rozinky jsou plné antioxidantů, minerálních látek a obsahují také vitaminy A a E. Za zmínku stojí také jejich pozitivní vliv na metabolismus a trávení. V porovnání s běžným cukrem nabitým prázdnými kaloriemi, jsou rozinky jasným vítězem, nejen co se týká našeho celkového zdraví, ale taktéž našeho chrupu a vlivu na jeho kazivost.
ARAŠÍDOVÉ MÁSLO
Ačkoliv vás burákové máslo může zaskočit vysokým obsahem tuků a kalorií, nenechte se odradit! Přestože některé ( nezdravé ) druhy tuků patří mezi naše největší nepřátele, bez těch zdravých a tělu prospěšných, se nedá žít. A v našem světě zdravých potravin jich najdeme celou širokou škálu. Arašídové máslo, spolu se semínky, ořechy a mým milovaných avokádem, jím kraluje. Je složeno převážně ze zdravých tuků a je jedním z nejskvělejších zdrojů bílkovin - obsahuje jich celých 25%! Dále je úžasným zdrojem spousty vitamínů, minerálů a koenzymu Q 10, jež přispívá k udržování mladistvého vzhledu.:) V jídelníčku sportovců a zdravou stravou posedlých nadšenců tento skvost nesmí chybět. Burákové máslo, díky vysokému obsahu bílkoviny, pomáhá při tvorbě a udržování svalové hmoty. Snižuje riziko srdečních onemocnění, rakoviny tlustého střeva, Alzheimerovy choroby a žlučníkových kamenů. Při výběru burákového másla v obchodě však nezapomínejte pročíst etiketu. Kupujte pouze máslo obsahující 100% arašídů, bez přidaného cukru, soli či palmového oleje! A na závěr potěšující tip pro ty, kteří neradi zaléhají do peřin s kručícím žaludkem. Burákové máslo je úžasná "předpostelová" svačinka, která pomůže v průběhu noci zpomalit trávení a udržuje tak odbourávání svalů na uzdě. Navíc usínání s kručícím žaludkem, stejně tak jako zalehání přejedený, může mít neblahý dopad na kvalitu vašeho spánku. Takže pamatujte: Jedna lžička burákového másla před spaním a budete chrnět jako dudek!  
BORŮVKY
se právem řadí mezi nejzdravější ovoce vůbec. Díky vysokému obsahu vitamínů, minerálních látek a nejrůznějších antioxidantů posilují naši obranyschopnost a chrání naše tělo před volnými radikály, viry a bakteriemi. Antioxidanty v plodech působí jako prevence proti vzniku nádorových buněk, zejména proti nádoru prostaty a navíc omlazují a zklidňují nervy. Dále v borůvkách nalezneme látky snižující obsah cukru v krvi a barviva, která mají mimořádně příznivý vliv na celý lidský organismus. Borůvky pročišťují tělo, ledviny a močové cesty, kde blahodárně působí proti infekcím a zánětům. Navíc jsou také skvělým pomocníkem při průjmu, menstruačních bolestech, léčbě dny, revmatismu a cukrovky. Odstraňují únavu očí a zlepšují ostrost zraku a pomáhají při léčbě šerosleposti. Posilují cévní systém a zlepšují krevní oběh a prokrvení končetin. Borůvky jsou zkrátka zázračné bobule, které by rozhodně neměly chybět v našem jídelníčku. A není nad ty drobné, sladké lesní borůvky z našich českých lesů. Proto neváhejte a v průběhu léta se čiňte s hřebeny v rukou, abyste se následně mohli borůvkovými dobrůtkami rozmazlovat celý rok. Můj mrazák praská pod náporem pytlíčků plných těchto zázračných antioxidantů.:)  
SKOŘICE
je populární koření považované za přírodní medicínu mající blahodárné účinky na organismus. Skořice odstraňuje bolesti svalů a kloubů, pomáhá účinně bojovat proti revmatu, infekci a dokonce také celulitidě. V kombinaci s medem pomáhá vyléčit chřipku či angínu a je skvělým pomocníkem při nachlazení a kašli. Kromě jiného pomáhá skořice zlepšit paměť a koncentraci. Připisují se jí také léčivé účinky při onemocnění rakovinou. Skořice má schopnost zastavit rozšiřování nežádoucích rakovinových buněk tím, že k nádoru nepustí dostatek živin a kyslíku. Toto voňavé tmavě-hnědé koření navíc pomáhá zmírňovat menstruační potíže, ředí krev a pomáhá lidem trpícím na na studené ruce a nohy. A co je na ní úplně ale úplně nejlepší? Ta úžasná vůně, kterou dodává mým dezertům. Její neodolatelná vůně rozléhající se celým bytem, je to co tolik miluji na pečení mé oblíbené granoly!❤  
LÁSKA
je nejdůležitější ingrediencí pro jeden každý z našich receptů. Pečete a vaříte-li s nechutí na Vašem pokrmu se to vždy negativně odrazí. Chcete-li tedy potěšit své blízké a vychutnat si spolu s nimi Vámi připravený pokrm, nikdy nezapomeňte přidat tuto ingredienci. Potom už nezáleží na tom, jak jednoduché a levné ingredience použijete, s alespoň malou špetkou lásky bude Vaše jídlo vždy chutnat mnohem lépe. A pozor, platí tady jedno zaručené pravidlo: Čím víc lásky přidáte, tím víc ji obdržíte. Tudíž touto ingrediencí není radno šetřit. Každý přeci ví, že láska prochází žaludkem…
Buďte první, kdo ohodnotí tento recept vložením komentáře!
Vytisknout

Děkujeme za vytisknutí receptu.

Najít více receptů k http://fitwithvero.cz

Leave a Reply

Děkujeme za hlasování! Prosím, vložte svůj komentář k potvrzení svého hlasu.