Bezinkové palačinky chutnají skvěle jak na slano:Plněné špenátem, coby lehká svačinka,

nebo jako příloha k vynikající pečené křepelce. Takto nakombinovaný pokrm představuje vyvážený, plnohodnotný a lahodný hlavní chod.

Palačinky skvěle poslouží také nasladko, plněné proteinovým jogurtem a posypané směsí sušeného ovoce a oříšků.

 

Energetická hodnota potraviny na 100g: 649 kJ

Bílkoviny: 9g

Sacharidy: 19g, z toho jednoduché cukry: 3g

Tuky: 6g, z toho nasycené masné kyseliny: 2g

Vláknina: 1g

BEZINKOVO-CIZRNOVÉ PALAČINKY

BEZINKOVO-CIZRNOVÉ PALAČINKY Doba přípravy: 5 minut Doba vaření: 10 minut Počet porcí: 2 - 3

Ingredience

  • 125 ml odstředěného mléka
  • 1 vejce s označením 0 ( BIO ) nebo 1 ( od slepic z volného výběhu )
  • 70g cizrnové mouky
  • Špetka soli - nejlépe růžové himalájské či mořské, obohacené jódem.
  • Trocha másla ghí na opékání placiček
  • 5ks bezinkových květů
  • LÁSKA❤

Postup

  1. 1 Nejprve, za pomoci metly nebo elektrického šlehače, rozmícháme celé vejce v mléce, trošku osolíme a vmícháme mouku.
  2. 2 Celou směs pečlivě promícháme tak, aby vzniklo ani ne moc husté, ani moc řídké těsto.
  3. 3 Na nepřilnavé pánvi rozpustíme trošku ghíčka a naběračkou nalijeme těsto do pánve.
  4. 4 Povrch palačinky poklademe pečlivě umytými a osušenými květy bezinky a opékáme na mírném plameni.
  5. 5 Palačinku neotáčíme, abychom nepřipálily bezové květy. Opékáme ji pouze z jedné strany tak dlouho, až dokud není zespoda lehce nazlátlá a na povrchu se nelepí.
  6. 6 Naslano můžeme servírovat se špenátem, který připravíme tak, že na trošce másla ghí zlehka orestujeme nadrobno nakrájenou cibulku a hodně prolisovaného česneku, ke kterému když začne zlehka zlátnout přidádáme omyté listy špenátu a přilijeme kapku vody. Restujeme až dokud nám špenát maličko nepovadne. Poté dle chuti posolíme, ochutíme troškou muškátového květu a rozmixujeme.
  7. 7 Sladká verze může vypadat tak, že v mixéru rozmixujeme zhruba 100g odtučněného tvarohu nebo kelímek kvalitního jogurtu s odměrkou syrovátkového proteinu s příchutí vanilky, lžící kvalitního kakaa či karobu. Touto směsí naplníme palačinky ( ty v tomto případě dochucujeme jen malinkou špetkou soli ) a posypeme směsí kustovnice, moruše a oblíbených natural oříšků.
  8. 8 Stejně tak skvěle chutnají palačinky potřené troškou kvalitního arašídového másla.
  9. 9 Dobrou chuť! :)
Buďte první, kdo ohodnotí tento recept vložením komentáře!
Vytisknout

Děkujeme za vytisknutí receptu.

Najít více receptů k http://fitwithvero.cz

Leave a Reply

Děkujeme za hlasování! Prosím, vložte svůj komentář k potvrzení svého hlasu.