Každého z nás občas večer přepadne chuť na nějakou tu hříšnou nejapnost, nejčastěji jsou to přemaštěné brambůrky či nachos s oblíbeným dipem. Často se tímto způsobem odměňujeme po náročném pracovním dni, zaháníme špatnou náladu či depresi a nebo brambůrky zobeme k vínu během večerního dýchánku s kamarády. Našemu zdraví ani postavě takto však konzumace těchto „pochoutek“ rozhodně neprospívá, ba naopak. A proto přicházím s tímto skvělým receptem, který potěší všechny chipsožrouty. Fitwithvero batůrky a čerbůrky doplněné GUACAMOLLE nebo například ARAŠÍDOVÝM HUMMUSEM s troškou chilli, nemají chybu. Uspokojí Vaše nezkrotné chutě a ještě jejich konzumací prospějete svému zdraví a zůstanete fit.

TIP: Vyzkoušejte s variaci batbůrků a čerbůrků v kombinaci s jednoduchým dipem, který jsem nazvala AVOKÁDOVÁ MAJONÉZA. Ačkoliv co do struktury a připravy nemá s majonézou nic společného, využít se dá absolutně stejným způsobem. Poslouží nejen coby chutný dip k namáčení, ale také jako zdravá alternativa salátových dresinků.

JAK NA TO?

Příprava avokádové majonézi je naprosto jednoduchá minutovka. Pouze za pomoci tyčového mixéru rozmixujeme kvalitní 3,5% selský jogurt ( řekněme 250g ) s jedním menším avokádem, dvěma stroužky česneku, troškou růžové himalájské soli a pepře. A můžeme namáčet a šmakovat si. 🙂

BATBŮRKY A ČERBŮRKY

BATBŮRKY A ČERBŮRKY

Ingredience

  • 2 dlouhé a tenké batáty
  • 3 menší červené řepy
  • 1 bohatá lžíce kokosového oleje
  • 5 stroužků česneku
  • 1 velká červená cibule
  • Sůl - nejlépe růžová himalájská či mořská obohacená jódem
  • Pepř
  • Jakékoliv koření dle chuti: sušené bylinky, paprika, tumeric...

Postup

  1. 1 Syrové batáty a červenou řepu důkladně vydrhneme v teplé vodě a poté nakrájíme ostrým nožem na drobné plátky.
  2. 2 V misce smícháme rozpuštěný kokosový olej, prolisovaný česnek, nastrouhanou červenou cibuli a dochutíme solí, pepřem a kořením či bylinkami dle chuti.
  3. 3 Směs důkladně promícháme s nakrájenými batáty a červenou řepou.
  4. 4 Necháme chvilku marinovat a následně pečeme v troubě předehřátě na 160°C dokud nám chipsy nezačnou lehce zlátnout.
  5. 5 Důležité je chipsy důkladně rozprostřít na pečícím papírem vystlaný plech tak, aby se nedotýkaly a následně se tak nespojily v průběhu pečení.
  6. 6 Hotové chipsy necháme chvilku vychladnout a servírujeme s vybranými, oblíbenými pomazánkami a dipy.
  7. 7 Pro inspiraci, jak na zdravé dipy, nahlédněte do mých receptů. :)
  8. 8 Dobrou chuť! :)
Buďte první, kdo ohodnotí tento recept vložením komentáře!
Vytisknout

Děkujeme za vytisknutí receptu.

Najít více receptů k http://fitwithvero.cz

Leave a Reply

Děkujeme za hlasování! Prosím, vložte svůj komentář k potvrzení svého hlasu.