Pokud zrovna nemáte po ruce tahini a jste navíc milovníkem arašídového másla, pak je tento recept určený přesně pro Vás!:) Vyzkoušejte ještě chutnější variantu oblíbené cizrnové pomazánky: Arašídový Fitwithvero hummus.

Aby Váš hummus kromě skvělé chuti, ještě navíc prospíval Vašemu zdraví, dbejte na to, abyste použili kvalitní arašídové máslo. To znamená: 100% arašídů, žádná přidaná sůl, cukr ani palmový olej!  Množstvím arašídového másla nemusíte nutně následovat níže uvedený recept. Mě někdy stačí i méně, někdo si víc pochutná na výrazněji oříškové pomazánce. Pak ovšem musíte počítat také s extra přidanými kaloriemi. Ochutnejte hummus v průběhu přípravy a případně máslo postupně přidávejte. Hummus s přídavkem arašídového másla chutná ještě lépe než ten tradiční z tahini. Jeho chuť je mnohem jemnější a lahodně oříšková. Hummus je skvělým doplňkem každé svačinky. Můžete si jej namazat na celozrnný tmavý chléb a doplnit zeleninou, zabalit do zelného wrapu a pochutnat si na mě s domácím falafelem či vychutnat večer u televize spolu se zdravými chipsy z červené řepy či batátů. V sekci Pečivo a placky naleznete celou škálu nápadů a inspirace.

Energetická hodnota potraviny na 100g: 545 kJ

Bílkoviny: 7g

Sacharidy: 11g, z toho jednoduché cukry: 1g

Tuky: 6g, z toho nasycené masné kyseliny: 1g

Vláknina: 3g

ARAŠÍDOVÝ HUMMUS❤

ARAŠÍDOVÝ HUMMUS❤

Ingredience

  • 300g vařené cirny
  • 300ml vychladlé vody
  • 80g arašídového másla
  • Pár kapek kvalitního panenského olivového oleje
  • Šťáva z menší půlky citronu
  • 3 – 4 stroužky česneku
  • Sůl - nejlépe růžová himalájská či mořská obohacená jódem
  • Špetka drceného římského kmínu
  • LÁSKA❤

Postup

  1. 1 Cizrnu necháme namočenou ve vlažné vodě přes noc, nejméně 8 hodin, a poté ji vaříme ve vroucí vodě přibližně 5 – 10 minut do změknutí.
  2. 2 Pomocí lžíce odstraníme pěnu, jež se během vaření vytvořila na povrchu.
  3. 3 Poté vařenou cizrnu scedíme a necháme ji vychladnout.
  4. 4 Vodu, v níž se cizrna vařila, nevyléváme, použijeme ji k zředění hutného hummusu.
  5. 5 V mixéru smícháme vařenou cizrnu, arašídové máslo, pár kapek olivového oleje, citrónovou šťávu a vše dochutíme solí a kmínem.
  6. 6 Přilijeme trošku cizrnové vody a mixujeme tak dlouho, až se nám vytvoří kompaktní jemná pomazánka.
  7. 7 Hummus po vychladnutí ještě trošku zhoustne, tudíž se nebojte přilít trošku více vody.
  8. 8 A máme co se týče snídaně, minimálně na týden vystaráno. :)

Vím co jím?

CIZRNA
je velmi bohatým zdrojem bílkovin, vlákniny a železa. Nalezneme v ní také řadu vitamínů, minerálních látek a malé množství tuku. Cizrna je téměř plnohodnotná potravina obsahující správný poměr živin. Tato luštěnina výtečné oříškové chuti má obrovskou výhodu oproti jí příbuzným fazolím – je snadněji stravitelná a tolik nenadýmá. Proto je spolu s červenou čočkou ideální volbou pro „luštěninové začátečníky“. Konzumací cizrny posilujete obranyschopnost vašeho organismu, chráníte srdce před nejrůznějšími nemocemi, udržujete si zdravou kůži a pevné lesklé vlasy. Cizrna navíc zlepšuje vyprazdňování, působí jako prevence proti osteoporóze, pomáhá snižovat cholesterol, podporuje dobrý zrak a má protirakovinné účinky. V kuchyni nachází cizrna rozmanité využití. Pro malou inspiraci nehlédněte do mých receptů. J Příprava: namočíme na minimálně 12 hodin. Vodu následně slijeme a vaříme v „čerstvé“ vodě cca 5 minut na mírném ohni.  
ARAŠÍDOVÉ MÁSLO
Ačkoliv vás burákové máslo může zaskočit vysokým obsahem tuků a kalorií, nenechte se odradit! Přestože některé ( nezdravé ) druhy tuků patří mezi naše největší nepřátele, bez těch zdravých a tělu prospěšných, se nedá žít. A v našem světě zdravých potravin jich najdeme celou širokou škálu. Arašídové máslo, spolu se semínky, ořechy a mým milovaných avokádem, jím kraluje. Je složeno převážně ze zdravých tuků a je jedním z nejskvělejších zdrojů bílkovin - obsahuje jich celých 25%! Dále je úžasným zdrojem spousty vitamínů, minerálů a koenzymu Q 10, jež přispívá k udržování mladistvého vzhledu.:) V jídelníčku sportovců a zdravou stravou posedlých nadšenců tento skvost nesmí chybět. Burákové máslo, díky vysokému obsahu bílkoviny, pomáhá při tvorbě a udržování svalové hmoty. Snižuje riziko srdečních onemocnění, rakoviny tlustého střeva, Alzheimerovy choroby a žlučníkových kamenů. Při výběru burákového másla v obchodě však nezapomínejte pročíst etiketu. Kupujte pouze máslo obsahující 100% arašídů, bez přidaného cukru, soli či palmového oleje! A na závěr potěšující tip pro ty, kteří neradi zaléhají do peřin s kručícím žaludkem. Burákové máslo je úžasná "předpostelová" svačinka, která pomůže v průběhu noci zpomalit trávení a udržuje tak odbourávání svalů na uzdě. Navíc usínání s kručícím žaludkem, stejně tak jako zalehání přejedený, může mít neblahý dopad na kvalitu vašeho spánku. Takže pamatujte: Jedna lžička burákového másla před spaním a budete chrnět jako dudek!:)  
ČESNEK
má posilující, čistící a dezinfekční účinky, snižuje krevní tlak, posiluje a upravuje trávení. Je vhodný při nachlazení, katarech hltanu a chronické bronchitidě. Zlepšuje prokrvování, posiluje srdce a krevní oběh, snižuje hladinu tuku v krvi, je prevencí arteriosklerózy a pomáhá při křečových žilách a také zvyšuje schopnost koncentrace. Česnek vložený do úst působí na záněty v dutinách ústní a čelistní, na infikované mandle, bolesti zubů i vnější zánět spojivek.  
EXTRA PANENSKÝ OLIVOVÝ OLEJ
je nejkvalitnějším produktem, vyráběným ze zastudena lisovaných, (do 50ti °C ) vypeckovaných, na kaši rozdrcených oliv. Tímto způsobem se zachovávají všechny vitamíny, antioxidanty a některé esenciální oleje. Extra panenský olivový olej neprochází žádnou chemickou úpravou. Jen takto vyrobený olej má nárok používat označení extra panenský. Olivový olej je velmi dobře stravitelný, nezatěžuje organismus, pomáhá snižovat škodlivý LDL cholesterol v krvi, má blahodárný vliv na zažívací trakt a pomáhá snadněji udržet nižší hmotnost těla. Díky vysokému obsahu antioxidantů se jeho konzumace doporučuje coby prevence proti různým druhům rakoviny a revmatoidní artritidě.  
CITRON
Posiluje imunitní systém, vaziva, vlasy a nehty. Dále stimuluje tvorbu žaludečních kyselin a šťáv, zlepšuje stav bílkovin v těle a podporuje využití železa. Citron aktivuje metabolismus vápníku, posiluje cévy, podporuje růst buněk, zastavuje krvácení z dásní a pomáhá při snižování váhy.  
 
RŮŽOVÁ HIMALÁJSKÁ SŮL
představuje jednu z nejdůležitějších složek naší potravy a v kuchyni je nepostradatelná. Už princezna Maruška věděla, že sůl je nad zlato!:) Bohužel běžná stolní sůl, kterou obvykle používáme, bývá většinou vysoce rafinovaná. Je to téměř čistý chlorid sodný, často s přidanými chemikáliemi. Mým zlatem v kuchyni se tudíž stala himalájská růžová sůl, která má neuvěřitelné přínosy pro naše zdraví. Himalájská růžová sůl obsahuje 84 přírodních složek a minerálů, které jsou nezbytné pro zdraví. Typické růžové zbarvení je důsledkem malého množství oxidu železa. Himalájská sůl neobsahuje žádné chemikálie ani aditiva, jedná se o naprosto přirozeně se vyskytující substanci. A pro naše tělo představuje velkou spoustu benefitů. Himalájská sůl kontroluje hladinu vody v těle, reguluje krevní tlak, pomáhá absorbovat živiny v zažívacím traktu a tímto způsobem dodává tělu potřebnou energii, vyrovnává pH v těle, zajišťuje zdraví cév, sílu kostí a fungování dýchací soustavy, předchází křečím ve svalech, vyživuje ledviny a žlučník, podporuje zdravý spánek, oddaluje příznaky stárnutí a podporuje libido. Dostatečně motivující výčet pro výměnu škodlivé stolní soli za tento blahodárný růžový zázrak!:)  
KMÍN
je jedním z nejlepších rostlinných léků proti nadýmání a křečím trávicího traktu. Uklidňuje podrážděný žaludek a napomáhá lepšímu trávení potravy. Podporuje činnost jater a žlučníku a po užití antibiotik pomáhá obnovit střevní mikrofléru. Uvolňuje křeče i v plicích,   proto se astmatikům doporučuje, kořenit si jídlo kmínem. Éterický olej obsažený v kmínu má antibakteriální účinky. Kmín pomáhá při léčbě kašle a obklady z kmínového čaje léčí bolesti hlavy. Kmín aktivuje proudění lymfy, u kojenců podporuje trávení mléka a u matek tvorbu mateřského mléka.    
LÁSKA
je nejdůležitější ingrediencí pro jeden každý z našich receptů. Pečete a vaříte-li s nechutí na Vašem pokrmu se to vždy negativně odrazí. Chcete-li tedy potěšit své blízké a vychutnat si spolu s nimi Vámi připravený pokrm, nikdy nezapomeňte přidat tuto ingredienci. Potom už nezáleží na tom, jak jednoduché a levné ingredience použijete, s alespoň malou špetkou lásky bude Vaši jídlo vždy chutnat mnohem lépe. A pozor, platí tady jedno zaručené pravidlo: Čím víc lásky přidáte, tím víc ji obdržíte. Tudíž touto ingrediencí není radno šetřit. Každý přeci ví, že láska prochází žaludkem… J
Buďte první, kdo ohodnotí tento recept vložením komentáře!
Vytisknout

Děkujeme za vytisknutí receptu.

Najít více receptů k http://fitwithvero.cz

Leave a Reply

Děkujeme za hlasování! Prosím, vložte svůj komentář k potvrzení svého hlasu.