Každý zdravý a vyvážený jídelníček by měl zahrnovat čertvou, nejlépe tučnou rybu. A to minimálně dvakrát týdně. Jsou mezi námi však tací, jež pro vyložený odpor ke specifickému rybímu odéru zkrátka nejsou schopni toto výživové doporučení dodržet. A právě těm bych doporučila keříčkovce červenolemého, jinak známého pod názvem sumeček africký. Sumeček je česká ryba, cenově velmi dobře dostupná. Nejpřekvapivější je na této rybce jednoznačně její chuť. Maso je velmi šťavnaté, jemné, s minimem kostí, bez známky rybího odéru. Za předpokladu správné přípravy, chutná sumeček podobně jako o poznání šťavnatější kuře. Je také velmi bohatý na bílkoviny a esenciální omega-3 masné kyseliny. Tudíž doplněný zdravými sacharidy, mezi nimiž kralují právě sladké brambory, dodáte Vašemu tělu kompletní dávku všech živin. A přidáním vhodné zeleninové oblohy, nebudete strádat ani na vitamínech a minerálních látkách. Zkrátka superzdravá bomba, která skvěle chutná a udrží Vás ve formě. 🙂

Energetická hodnota sumečka na 100g: 521kJ           Energetická hodnota batátové kaše na 100g: 424kJ

Bílkoviny: 16g                                                                     Bílkoviny: 2g

Sacharidy: 1g, z toho cukry: 1g                                        Sacharidy: 19g, z toho cukry: 4g

Tuky: 7g, z toho nasycené mastné kyseliny: 2g            Tuky: 2g, z toho nasycené mastné kyseliny: 2g

Vláknina: 0g                                                                        Vláknina: 3g

AFRICKÝ SUMEČEK S BATÁTOVOU KAŠÍ A GRILOVANOU ZELENINOU PODLE MUMA

AFRICKÝ SUMEČEK S BATÁTOVOU KAŠÍ A GRILOVANOU ZELENINOU PODLE MUMA Počet porcí: 2

Ingredience

  • 1 balení chlazeného sumečka afrického ( asi 200g )
  • 200g čerstvé brokolice
  • 400g sladkých brambor batátů
  • 1 PL ( asi 10g ) za studena lisovaného kokosového oleje v BIO kvalitě
  • 2 natě jarní cibulky
  • Mix čerstvé zeleniny: cibule, červená paprika, lilek, cuketa, rajče
  • Mix sušených bylinek
  • Sůl - nejlépe růžová himalájská či mořská obohacená jódem
  • Pepř
  • Kapka kvalitního extra panenského olivového oleje

Postup

  1. 1 Sladké brambory pečlivě umyjeme a nakrájíme a vaříme v hrnci s osolenou vodou, dokud nám zcela nezměknou.
  2. 2 Brambory záměrně neloupeme - právě v jejich slupce se nachází nejvíce vitamínů, vlákniny a minerálních látek.
  3. 3 Vařené brambory pokud možno neloupeme, ale tak jak jsou, rozmačkáme štouchadlem.
  4. 4 Následně je osolíme, přídáme lžíci kokosového oleje, nakrájenou jarní cibulku a pečlivě promícháme.
  5. 5 Grilovanou zeleninu si můžeme připravit klidně i den předem a následně ji buďto servírovat studenou a nebo chvilku přihřát v troubě s rybou.
  6. 6 Připravíme ji jednoduše tak, že omytou cibuli, papriku, lilek a cuketu nakrájíme na kousky, pečlivě promícháme se solí, pepřem a sušenými bylinkami a poté pečeme v troubě předehřáté na 190°C asi tak 40 - 45 minut.
  7. 7 Zhruba po 20ti minutách přidáme na kousky nakrájené rajče, které se peče podstatně kratší dobu.
  8. 8 Hotovou grilovanou zeleninu zalijeme troškou extra panenského olivového oleje a jsme hotovi.
  9. 9 Rybu opláchneme, z obou stran osolíme a opepříme a poté pečeme v troubě předehřáté na 170°C zhruba 15 minut.
  10. 10 Nejrychlejší je příprava brokolice. Tu pouze pečlivě omyjeme pod tekoucí vodou a následně prosolíme a necháme napařit v pařáku, aby změkla.
  11. 11 Pokud nemáme pařák, jednoduše chvilku povaříme v osolené vodě.
  12. 12 Upečeného sumečka servírujeme s hotovou batátovou kaší, růžičkami dušené brokolice a grilovanou zeleninou.
  13. 13 Rybu v průběhu pečení kontrolujte, v závislosti na její tloušťce může stačit i kratší doba pečení, cca 10 minut. Tak pozor na to, není nic horšího, než přepečená ryba! ;)
  14. 14 Dobrou chuť! :)
Buďte první, kdo ohodnotí tento recept vložením komentáře!
Vytisknout

Děkujeme za vytisknutí receptu.

Najít více receptů k http://fitwithvero.cz

Leave a Reply

Děkujeme za hlasování! Prosím, vložte svůj komentář k potvrzení svého hlasu.